«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

نگاه به نگاه | درباره فیلم کوتاهِ «دیگری»

  • کد خبر: ۱۹۲۱۷۴
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
نگاه به نگاه | درباره فیلم کوتاهِ «دیگری»
فیلم کوتاهِ «دیگری» اقتباسی عروسکی‌ و آزاد از رمان کوتاه آئورا کارلوس فوئنتس است، که به اثری مستقل تبدیل شده است.

شهرآرانیوز؛ فیلم کوتاهِ «دیگری» اقتباسی عروسکی‌ و آزاد از رمان کوتاه آئورا کارلوس فوئنتس است، که به اثری مستقل تبدیل شده. متنی صریح و مسخ‌شده که روی پاهای دوربین قرار گرفته.

سناریویی که از همان ابتدا یخه‌ی یخِ مخاطب را می‌چسباند و او را می‌نشاند. رنگ و نوری هَندسه‌یی و اندازه و دقیق؛ و زردی در مشکی. دیگری ارتباط با دیگری است؛ از منِ اویِ فیلمساز که ردی از خودش را در جانِ آن دیگری می‌نشاند.

این ردّ، همانا «اثر» است و معادله دلالت بر اثر و موثر دارد؛ نه صِرفا و صَرفا یک «کار». با توجه به اقتباسی بودن، لکن پاها و پایه‌هایی از تالیف در میانه است. موسیقی و لحنِ مونولوگ‌ها، هَراس برانگیز می‌شود و دست‌های خَمیری و هم‌رنگ کاغذهای عروسک. کافی بود بجای اندام‌های عروسک‌ها، نویسنده-مولف به دامِ اندام‌های واقعی می‌افتاد تا اثر به ورطه‌ی فیلمی هرچند کوتاه اما کسل‌کننده بیافتد. عروسک در «دیگری» درگیری ایجاد می‌کند، و البته از خشونت و مهم‌تر از آن از سبعیت کاراکترها می‌کاهد.

اقتباس، در ساحت ناخودآگاه مخاطب قَبَساتی است از جَنیرِ وحشت. نگاه سهرابی استعداد جدیدی‌ست که می‌تواند با کارهای اینچنینی گردن‌ها را بسمت خودش متمایل کند. دیگری یکی از آن آثار است.

نگاه به نگاه | درباره فیلم کوتاهِ «دیگری»

فیلم کوتاه «دیگری» در جشنواره‌های متعددی از جمله پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی Sehsüchte و  هجدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی انیمافست آتن (Athens ANIMFEST) یونان حضور داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->